Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu

Wijchert op Curaçao

Door: Wijchert

Blijf op de hoogte en volg Wijchert

22 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Curaçao week 2

2e week. Wat zal ik daar van vertellen. Enthousiasme is minder. De situatie rond mijn werkzaamheden in het ziekenhuis is niet duidelijker geworden. Ik loop dagelijks een tijd op de IC, praat met mensen en kijk of mij zaken opvallen. Om verder over mijn inzet hier te praten werd er werd een afspraak gemaakt met mensen van het Opname en Ontslag project voor donderdag. Op donderdagochtend kwam de medisch directeur langs met 2 mensen die ook nog bij mij in de kamer moeten. Zijn roosteraars die de manager zorg ondersteunen. Zij hadden een andere plaats maar moesten die weer afstaan ivm de reorganisatie van alle afdelingen ivm de nieuwbouw. (Zie vorig verslag). Heb hem nog even gesproken. Hij vertelde dat er door de bond weer vragen waren gesteld over mijn aanwezigheid op de IC. Het lijkt hem een goed idee dat ik ga werken aan een verbetering van de doorstroming van patiënten. Heb aangegeven dat de hele RvB en de medische staf daar wel achter moest staan. Omdat het anders niet zou werken.
Het ziekenhuis heeft grote betalingsproblemen. Mede daardoor ontstaan er soms problemen met de aanschaf van (essentiële) materialen. De afdelingshoofden hebben daarover hun ernstige zorgen uitgesproken richting RvB De gezand van de minister was daar ook bij. Dit was voor de nieuwe voorzitter van de RvB de eerst kennismaking met de afdelingshoofden. Hij is maandag begonnen. Hier bleek ook dat, wat ik veel hoor, de interne communicatie niet altijd soepel verloopt . Zijn start stond eerder in de krant dan dat er een interne mededeling over was rondgestuurd. De bond voor verpleegkundigen speelt hier een bijzondere rol in het ziekenhuis. Ze schijnen voortdurend betrokken te willen zijn bij de interne bedrijfsprocessen. Ik hoorde dat, tijdens het overleg van de afdelingshoofden met de RvB er een delegatie van de bond verscheen die er graag bij wilde zijn. De hoofden vonden dat dit een intern bedrijfsaangelegenheid was waar de bond niets mee te maken had, in tegenstelling van de RvB die ze wel binnen wilde laten???? Gelukkig kon de RvB melden dat er op woensdag net een paar miljoen binnen gekomen te zijn zodat er voor het weekeinde veel materialen aangevuld kon worden. Dit zal zolang de financiële situatie van het ziekenhuis niet werkelijk veranderd, een regelmatig voorkomend probleem blijven.
Voor mij kwam er donderdag een voorstel van de mensen van de Opname en ontslag groep dat ik misschien wel de processen van de critical care afdelingen in kaart kon brengen. Protocollen maken en kijken of er het beleid (beter) geformuleerd kon worden. Ingeschatte werkduur 4 maanden. Uitgelegd dat ik geen beleidsmedewerker ben en dat daar niet mijn hart ligt. Dit hangt nog. Vrijdag met de zorgmanager (mijn baas) gesproken. Na uitgebreid over de voorgeschiedenis van mijn komst te hebben gesproken ga ik nu een voorstel maken hoe en op welk gebied ik de organisatie kan ondersteunen en wat de uitkomst daarvan zal zijn na 5 maanden.
Verdere wetenswaardigheden.
Op dinsdag had de afdeling een feestje georganiseerd voor de intensivist omdat ze de volgende dag jarig was. Daardoor werden we de volgende dag bij haar thuis uitgenodigd bij haar thuis om het feest mee te vieren. Na een voor mijn doen lange tocht en enig rondrijden uiteindelijk haar huis gevonden Was een leuke avond. Diverse mensen van de IC waren daar en er was een goede zangeres, pianist en saxofonist, Lekker gegeten. Curaçao kent een goede keuken.
Intussen wat met wat duikers kennis gemaakt en telefoonnummers uitgewisseld.
Gisteren wat op de oostkant rondgereden. Natuur is hier niet geweldig. Ziet er allemaal droog uit en is voornamelijk stuikgewas ( er ruist ook wat, dat is echter de wind)
Voor de mensen die dit op Waarbenjij.nu bekijken. Links zie je een knop voor foto’s daar staan diverse zaken op.
Vandaag lekker gedoken. Staat ook een foto van bij.
Zo dit is voorlopig wel weer genoeg
Tot de volgende week.

Groet Wijchert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijchert

Voor werk bijna een half jaar op Curaçao wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn wel en zeker ook wee.

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 4027

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 23 September 2016

Wijchert op Curaçao

Landen bezocht: