Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu

Wijchert op Curaçao

Door: Wijchert

Blijf op de hoogte en volg Wijchert

24 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo Allemaal.

3e week. Ik twijfel tussen alweer en nog maar. In het kader van missen van is het zeker nog maar. Deze week weer kleine stapjes vooruit gemaakt. Ligt in het kader van de tropische omgeving denk ik. Het is hier echt verstandig om je rustig voort te bewegen omdat bij een luchtvochtigheid van 70% en een temperatuur van 31º je een gevoelstemperatuur krijgt van 41º (volgens de geleerden) Het is zondagmiddag en ik ga zo weer een duik maken (bij Directors bay voor de kenners). Heb er zin an. Zoals de vorige keer gemeld zou ik dinsdag een voorstel doen aan mijn LG over hoe ik dacht mijn tijd hier nuttig te kunnen besteden. Zij vond het prima en zou het met de directeur zorg bespreken. Die, naar ik later hoorde, het donderdag met het hoofd van de HR in een bespreking zou overleggen. Heb veel tijd op de IC doorgebracht en meerdere mensen gesproken. Beeld wordt langzamerhand ingekleurd. Ga aan het einde van de periode met het hoofd samen een voorstel doen om stappen te zetten op weg naar het nieuwe ziekenhuis en de uitbreiding met 2 IC bedden en 6 nieuwe MC bedden.
Op vrijdag bleek in het genoemde overleg mijn positie nog niet aan de orde te zijn geweest. Acutere zaken lagen daaraan te grondslag. Helaas is dat door de moeilijke positie van het ZH aan de orde van de dag.
Op vrijdag was er aan het einde van de dag een bijeenkomst van alle afdelingshoofden en teamleiders samen met de RvB. Daarin werd, zoals de vorige week beloofd, inzicht gegeven van de financiële situatie. Er is een strategisch financieel plan in de maak dat as week besproken gaat worden met de Minister. Op basis daarvan kunnen dan afspraken gemaakt worden met alle leveranciers om betalingsachterstanden in te lopen en ook om weer grotere hoeveelheden te kunnen bestellen waarop korting wordt verleend. Dat kan nu niet omdat de bestelhoeveelheden nu te klein zijn. Arm zijn is dus extra duur.
In het plan hoopt het ziekenhuis op een in eerste instantie verruiming van het budget met 15% op termijn zou men met 8% meer uit kunnen komen. Ter vergelijking: een vergelijkbaar ziekenhuis in Nederland heeft het dubbele budget en ¼ meer aan personeel. Dat geeft aan in welke lastige situatie het ZH budgettair zit met alle organisatorische en motivatie problemen ten gevolg.
Na deze bijeenkomst heb ik kort met de nieuwe voorzitter van de RvB gesproken en mijn situatie uitgelegd. Dacht dat hij bij het overleg van donderdag had gezeten. Was niet zo. Heb hem in een paar woorden uitgelegd wat ik zou kunnen doen. Heb nu een afspraak met hem maandag om 9 uur.
Deze week ook met een paar oud collega’s gesproken over het zo eenvoudig mogelijk toepassen van de doorstroom verbetering. Goede tips gehad.
Deze week leuk Jazz café ‘ontdekt’ (gehoord van iemand) Daar gaf donderdag Shirma, bekent Nederlands jazz zangeres een Jam concert. Een van de Nederlandse collega’s is drummer en heeft een paar nummers meegespeeld. Erg goed.
Zaterdag morgen met Alex gedoken. Jonge man uit Spanje. Geregeld via de eigenaar van een duikschool hier. Daar stikt het hier trouwens van. Op die plek zitten er 3 binnen 20 meter. Leuke duik vlak bij huis zullen we maar zeggen.
Er waren mensen benieuwd naar mijn appartement. Daar staan nu foto’s van op de site.
Tevens een foto van mijn werkplek (inderdaad geen raam of zonlicht) de natuur op mijn terras en een dagverblijf in het ziekenhuis en een verpleegkamer. Hoop nog betere opnames te kunnen laten zien. Wil geen mensen in beeld.
Het kan zijn dat mensen via email 2x mijn verslag krijgen.
Ik stuur het deze keer apart op en ook via de site van waarbenjij.nu. Graag even een mailtje als dat zo is dan hoef ik het de volgende keer niet dubbel te doen.
Zo dat is het weer voor vandaag.
Moet weg om te duiken.

Hartelijke groet weer,

Wijchert

  • 26 April 2016 - 14:40

    Joke Van De Belt:

    Ha Wijchert Fijn dat ik via facebook de reisverhalen van jouw kan lezen.
    Ik wens je daar veel sterkte, wijsheid en plezier toe!
    Groet Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijchert

Voor werk bijna een half jaar op Curaçao wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn wel en zeker ook wee.

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4046

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 23 September 2016

Wijchert op Curaçao

Landen bezocht: