Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu

Wijchert op Curaçao

Door: Wijchert

Blijf op de hoogte en volg Wijchert

09 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Curacao week 5

Zo, eerste vrije week zit er op.
Hoe heb ik die doorgebracht. Dinsdag de hele dag nog in ziekenhuis rondgelopen. Diverse mensen gesproken. Was interessant om te horen dat van alle mensen met wie ik direct betrokken ben geweest er niemand was, naar hun zeggen, bij wie de RvB naar mij geïnformeerd had. Sterker zelfs mijn directe baas, de manager zorg wist van niets en hoorde van mij dat ik ontslagen was. Dat ze verbaasd was is voorzichtig uitgedrukt. Zij wist van niets. Dat gold ook voor het hoofd van de HR, de HR medewerker van de sector zorg, de interim en het gewone afdelingshoofd en de arts-intesivist. Mijn vermoeden is dat er zich weer enkele medewerkers van de IC tot de bond gewend hebben en dat die zich weer bij de RvB heeft gemeld. Ik kan alleen maar een politieke achtergrond bedenken als reden om mij er uit te gooien. Begrijp nog steeds niet hoe een RvB zich in zijn interne bedrijfsprocessen en benoemingen zo laat beïnvloeden door een werknemers bond. Kom daar ws ook nooit achter. Ik heb overigens weer veel over mijzelf geleerd in dit proces. Vroeghû… zou ik zeer kritisch naar mijzelf gekeken hebben en mijn eigen fouten of tekortkomingen (veel te) groot uit gemeten hebben. Nu ben ik er voor 100% van overtuigd dat wat hier gebeurd niets met mij te maken heeft. Mijn winst van een betaalde maand vakantie is hun verlies van mijn te leveren bijdrage voor de organisatie. Die had groter kunnen zijn dan wat ik de organisatie kost.
Ik heb ondanks bovenstaande een verslag gemaakt van mijn bevindingen omdat de mensen met wie ik van doen had hier ook niets aan konden doen en (ja,ja toch nog een oud stukje) ik zelf het gevoel wilde hebben deze maand nuttig besteed te hebben.
Wat heb ik verder gedaan:
Ik ben begonnen met vakantie te vieren.
Woensdag heb ik twee duiken gemaakt samen met een instructeur en 2 Amerikanen uit Michigan. Mooie duiken. Wel op twee locaties die ik al gezien had. Dat doe ik thuis ook en een daarvan was nu van de kant af. Waarbij we onder een pier doorgezwommen zijn. Mooie aangroeisels gezien. Donderdag was Hemelvaartsdag en Nederlandse bevrijdingsdag. Van beiden weinig gemerkt. Je kon ’s morgens naar de kerk en er was een plechtigheid bij een monument. Ook vanaf de eilanden zijn er in de oorlog mensen omgekomen die op schepen voeren. Een echte oorlog en bezetting hebben ze hier nooit meegemaakt. Hier speelt het einde van de slaventijd een belangrijkere rol.
Verder heb ik de omgeving van Willemstad wat verkent en heb een rondje westpunt gedaan.
De natuur is hier niet sensationeel. Het is hier erg droog door El Nino. Dit is het zevende jaar en daarmee het hoogtepunt van het effect. Ze hopen hier dat de volgende cyclus weer wat meer regen brengt. Ook hier is het in vergelijking met de normaal waarden erg warm en drukkend. Hoge luchtvochtigheid > 70% maakt de gevoelstemperatuur vaak meer dan 40º . Maw, je zwemt als het ware op het droge.
Gisteren nog weer een leuke duik gedaan bij Jeremi ( voor de bekenden hier) Dat ligt op 35 km van het vertrekpunt. Door de wegen en de max snelheid van 80 km/u doe je daar toch al gauw 3 kwartier over. Verder moet ik nu studeren. Heb mij voor 2 duikcursussen opgegeven. Ga hier Nitrox en Rescue Diver doen rond as weekeinde. Eerste is alleen theorie. Tweede is met namen fysiek erg pittig. Volgens de instructeurs zal ik erg moet zijn als Yolanda op het eiland komt. Dat duurt nog maar 8 dagen.
Zo dat was het weer. Heb weer een aantal foto’s toegevoegd. Vragen en reacties zijn altijd welkom.
Groet Wijchert

  • 10 Mei 2016 - 23:14

    Petra:

    Geniet van de vrije dagen, groeten Petra

  • 16 Mei 2016 - 23:17

    Dddada:

    Wel gelezen maar niet gereageerd. Mooi geschreven: positief zelfbeeld. Veel plezier. Ada

  • 18 Mei 2016 - 19:12

    Jan:

    Ik heb je een tijdje niet gevolgd via de site. Dat heb je soms zomaar. Leuk om de belevenissen te lezen, maar jammer om te vernemen dat je missie geen kans van slagen heeft gehad. Te triest om in jouw verslaglegging te lezen dat er in de afgelopen 40 jaar dat ik weg ben van het eiland, er weinig of niets is veranderd in de instelling van de Curaçaoënaar. Toen hadden zij al een hekel aan de Macamba (scheldnaam voor blanke) en daar hebben zij nu nog last van. Helaas voor het prachtige eiland is bij het vertrekken van de Nederlandse marine en mariniers de klad in de bewindvoering en levenswijze gekomen. De Curaçaoënaar heeft leiding en regels nodig en dat is vervaagd sinds zij een geheel zelfstandig eiland zijn geworden. Het eiland heeft nog immer zijn schoonheid en zijn prachtige natuur, maar de inwoners maken er met elkaar een crimineel en vervuild eiland van. Het blijft echter een prachtig eiland om op vakantie naar toe te gaan en te genieten van de "schoonheid" van de natuur en de onderwater wereld. Geniet nog een poosje van de rust en de ongedwongen sfeer op het eiland en zeker straks Yolanda bij jou is. Maak er een mooie vakantie van met elkaar.

    Groeten, Jan
    (één van je basmaatjes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijchert

Voor werk bijna een half jaar op Curaçao wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn wel en zeker ook wee.

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4026

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 23 September 2016

Wijchert op Curaçao

Landen bezocht: