Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu Wijchert op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wijchert Wit - WaarBenJij.nu

Wijchert op Curaçao

Door: Wijchert

Blijf op de hoogte en volg Wijchert

02 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal

Om maar met de deur in huis te vallen. Het avontuur stopt. De directie van het ziekenhuis heeft mij vrijdag duidelijk gemaakt dat ze brood zien in verdere samenwerking; Reden? Ik zou in de afgelopen maand onvoldoende aansluiting gekregen hebben met de mensen op de IC. Verder zien ze op dit moment geen mogelijkheid projecten op te starten voor verbetering van patiëntendoorstroming.
Dat betekend dat er geen grond meer voor verdere samenwerking is. Gezien dat het besluit binnen de proeftijd valt kan het contract met onmiddellijke ingang ontbonden worden. Ze vinden ook dat de hele gang van zaken van hun kant ook geen schoonheidsprijs verdient. Ik krijg daarom nog een maand salaris ken kan tot 6 mei gebruik maken van de auto en het appartement. Yolanda en ik gaan daarom hier nog lekker vakantie vieren. Moet alleen nog tot de 17e wachten tot ze hier is. En het moet morgen ook nog allemaal op papier komen.
Ik heb natuurlijk nagedacht of ik iets anders zou hebben kunnen doen. Ik het denkt het niet. Hooguit ben ik te naïef geweest ☹. Terug kijkend ben ik met een 3-0 achterstand aan deze klus begonnen (misschien nog wel meer)
Terugkijkend en met de Nederlandse IC–ers gesproken te hebben, blijkt dat er wel verteld is dat ik geen hoofd zou worden. Er is echter niet verteld dat ik wel zou komen. Dus toen ik 4 april verscheen was dat voor de mensen op de afdeling een verrassing. In het werkoverleg is dat wel uit gelegd en heb ik dat zelf ook nog gedaan. Verzuimd is echter dat duidelijk op papier te zetten en aan iedereen toe te sturen.
Daar komt bij dat men hier niet echt op veranderingen zitten te wachten. Dat geldt, zoals ik ook uit gesprekken met mensen buiten het ziekenhuis heb gehad, voor veel curaçao-ers. Over het algemeen zijn ze tevreden met hoe alles gaat. En als het dan ook nog door een blanke wordt voorgesteld wordt het helemaal lastig. Je moet dus de tijd nemen en aansluiting zoeken met de belevingswereld van de mensen van het eiland. En dat kost tijd. Dat hoor ik van iedereen. En ik had het idee dat ik nog in het proces van aansluiting vinden zat. Want hoewel, de RvB het idee heeft dat die aansluiting er niet meer gaat komen, kreeg ik juist de eerste voorzichtige signalen dat er wel wat aan het veranderen was in de opstelling naar mij. Afgelopen donderdag gaf een van de IC-ers haar verjaardagsfeest. Ze had even niet aan mij gedacht, Om mij toch uit te nodigen moest ze bij het restaurant meer plekken regelen. Het was een leuke avond en de volgende dag vroeg iemand die in het begin openlijk kritisch over mijn komst was, wanneer ik een gesprek met haar zou hebben. Dus wat nu precies de achtergrond is van mijn ontslag. Mij is het niet duidelijk en ik denk ook niet dat ik er achter ga komen.
Goed, dat wat betreft het avontuur SEHOS.

De rest van de week. Ook hier was er Koningsdag. Op zich lijkt het veel op Nederland. Veel kraampjes, kinderspelen en muziek (zie foto’s) aan de andere kant een volstrekt andere temperatuur en natuurlijk de muziek in Caribische stijl. Er wordt veel gedronken veel eettenten. Ook de nacht ervoor is iedereen druk in de weer. Alle kroegen zitten stamp vol en veel mensen nemen het er van. Veel bandjes. Zoals al eerder opgemerkt er kunnen veel mensen hier zingen en een instrument bespelen op alleszins acceptabel niveau. Me prima vermaakt. Vrijdag door de Nederlanders goed opgevangen.
Moet hier oppassen. Heb in deze maand meer bier gedronken dan de afgelopen 2 jaar samen. Thuis hou ik meer van wijn. Hier is het een goede dorstlesser ☺. Ga de komende weken het eiland verkennen en veel duiken. Ben al afspraken daarover aan het maken. Gisteren ook weer een leuke duik gemaakt. Geprobeerd een roodfilter op de camera te krijgen. Bestaat niet voor die van mij. Nu aan het experimenteren met folie. Dat verbeterd de kleuren, gaat echter ten koste van de scherpte. Kijken of ik het dichter op de lenst kan krijgen. Ik doe er een paar foto’s bij met en zonder rood folie. Dan kan je het verschil zien. Bijzondere is dat het bij de video scherper lijkt. Mogelijk door minder pixels.
Zo weer genoeg voor vandaag.
Er zullen vast vragen zijn en ik heb tijd die te beantwoorden ☺
Oh, Ja, Ben zondag naar de kerk geweest hier. Traditionele dienst met avondmaal. Alles keurig binnen het uur.
Mooie oude kerk. Zie foto’s

Groet Wijchert

  • 03 Mei 2016 - 10:15

    Herman Joling:

    Hoi Wychert,
    Vervelende situatie. Word je niet blij van. Geniet straks nog met Yolanda. Groeten uit Huissen.

  • 09 Mei 2016 - 21:16

    Okke En Harry :

    Hoi Wijchert,
    Jammer dat avontuur voorbij is. Have fun with Yo (oke, samen met landa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijchert

Voor werk bijna een half jaar op Curaçao wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn wel en zeker ook wee.

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4022

Voorgaande reizen:

01 April 2016 - 23 September 2016

Wijchert op Curaçao

Landen bezocht: